sobota 12. září 2015

Káva a věneček

Kam na kávu v Českých Budějovicích? Všude možně. Ve městě je čím dál tím víc míst, kam si můžete zajít na dobrou kávu. Každý si tu najde svou oblíbenou chuť. Ať už je to káva kyselejší, berlínského typu a nebo čerstvě upražená. A samozřejmě záleží také na tom, jaké místo pro vychutnání kávy hledáte... když si vychutnáváte svůj oblíbený šálek kávy, tak vše kolem hraje zásadní roli, rozvržení stolků a židlí kolem vás, počet lidí v kavárně, hudba, obsluha, atd.

Když jsem ve čtvrtek na poslední chvíli potřebovala psát práci do školy o propojení architektury a víry, věděla jsem, že budu potřebovat dobrou kávu a klidné místo. A toto místo jsem objevila v Panské ulici. Už před tím jsem zde na kávě byla, ale nyní jsem se ujistila, že se uvnitř dá i skvěle psát. A hlavně, když si k práci dáte lahodnou kávu a bezlepkový věneček bez cukru :)
Pražírna Jedna Radost je malý, útulný prostor, ke kterému musíte zdolat jen dva schody a jste tam. Otevřete dveře a hned vás vítá příjemná vůně kávy. Přistoupíte k vysokému, dřevěnému pultu a můžete si vybrat druh kávy, na který máte zrovna chuť. Má středeční volba padla na macchiato do většího hrnečku. Při objednávání koukáte na malé věnečky pod skleněným poklopem a nemůžete odolat. A nemusí to být jen věnečky. Nabídka zákusků se mění podle toho, co slečna cukrářka upeče. Pokušení je na tomto místě příliš veliké! A tak jsem si dala i věneček. A nebudete věřit, jak pěkně se mi pak psalo a přemýšlelo.


Bylo to takové milé pohlazení na duši, jednoduše místo stvořené k předávání radosti. Tak když budete mít cestu kolem, určitě se zastavte. Klidně si můžete kávu koupit domů a připravit si ji pěkně v klidu, paní za pultem Vám určitě se vsím moc ráda poradí. Uvidíte, jak se Vám hned zlepší den.

Pěkné čtení,
Vaše Barbora

Žádné komentáře:

Okomentovat