pondělí 7. září 2015

Hledá se tlumočnice, zn. spěchá

Když jsem studovala v zahraničí, tak jsem si říkala, že bych se asi nikdy nechtěla stát tlumočnicí. Nikdy mě to moc nelákalo, ale nikdy se nemá říkat nikdy :)
V úterý jsem se dozvěděla, že budu tlumočit malým monackým fotbalistům, kteří přijedou do ČB na E-ON Rodinný fotbálek 2015, jehož mediální tváří je Jan Koller :) Přijelo 31 desetiletých kluků a 6 trenérů. Byla to neuvěřitelná zkušenost. Celé dva dny jsem v kuse jen mluvila francouzsky a bylo to báječné. Setkala jsem se zákulisím fotbalových turnajů: k snídani párek, k obědu guláš a k večeři klobása :D Naučila jsem se fotbalová pravidla a zažila jsem diskriminaci francouzských hráčů proti českým. Bylo to takové rychlé setkání. Možná až moc rychlé... ale nikdy bych nečekala, že se tolik nasměji. že budu běhat s visačkou trenér kolem krku, že budu překládat, jak se má pískat 6m...proboha, vždyť já ani netušila co to 6m je!!! Nikdy jsem se o fotbal nezajímala, ale po jednom dni, jsem se stala expertkou :) Byla jsem asi jediná kdo fandil monackému týmu, tak vždy když jsem probíhala kolem tribuny, tak jsem se modlila ať po mě nějaký naštvaný tatínek nehodí párek, nebo kelímek od piva. Za své fandění jsem dostala monackou červeno bílou šálu.
Setkala jsem se s mnoha kulturními nesrovnalostmi, kdy se mě Francouzi ptali proč k obědu nepijí děti vodu a proč se s nimi nikdo nebaví.
Střet dvou odlišných světů se mi naskytl před očima a já stála uprostřed. Najednou jsem se stala osobou, která vysvětluje proč se některé věci dělají tak a jiné naopak.
A jeden drb na závěr, Jan Koller mě svezl svou obrovskou audinou, podepsal se mi do sešitu a nabídl mi tykání.
Tak fotbalu zdar, vycházím vstříc novým zážitkům :)

Pěkné čtení,
Vaše Barbora

Žádné komentáře:

Okomentovat